Stræktovets Ejerlav
Referat fra generalforsamling lørdag den 28. april 2018 holdt hos Kurt og Margit i nr.14.
Følgende ejendomme var repræsenteret nr 5, 7, 8,10, 12, 14, 18
1) Valg af dirigent: Birthe (7) blev valgt.
2) Valg af referent: Marianne (5) blev valgt.
3) Bestyrelsens beretning: Ingen kloakproblemer i det forløbne år. Får man forstoppelse i kloaken, skal man kontakte Mikkel tlf. 5140 9075
4) Indkomne forslag: Optagelse af nr.18 i vejlavet: De nye ejere af nr. 18 er velkomne i vejlavet. Betaling for medlemskab er ikke helt afklaret, men beløbet vil ikke overstige det, de øvrige har betalt.
Forslag til ændring af vedtægternes paragraf 3. Forslaget blev vedtaget.
5) Valg af revisor: Jonny (1) blev genvalgt.
6) Aflæggelse af regnskab: Regnskabet blev gennemgået. Kommunen oplyser at 686 kr for fællesarealet er bidrag til kystsikring. Regnskabet blev godkendt.
7) Forslag til budget: Baseret på regnskabet blev kontingentet for 2018 fastsat til 150 kr. Betales inden 1.juni 2018 på konto 6140 4078497, Møns Bank.
8) Valg af næstformand: Marianne (5) blev genvalgt.
9) Valg af kasserer: Poul (10) blev genvalgt.
10) Valg af bestyrelsessuppleant. Tom (15B) valgt.
11) Evt.: Næste generalforsamling holdes 6. juli 2019.
Samme dag holdes ejerlavets vejfest. Linda og Jonny lægger hus til.Tom og Marianne (5) hjælper til.
Forbedring af adgang til diget ved stranden blev diskuteret
En arbejdsgruppe bestående af Poul, Peder og Thomas vil se på mulighederne for en forbedring af gelænder og trappens underlag.
Græsset på strandstykket bliver slået en gang om året, hvorefter det skal rives sammen. Vi skal alle om muligt hjælpe med til at rive. Det blev derfor aftalt, at Peder kontakter Kurt, når der er klippet. Kurt sender budskabet videre til alle.
Trappen trænger til maling. Hvem vil hjælpe? Kontakt Birthe.